Úvodní stránka » Software, Vybíráme

Nefunguje vám MojeBanka.cz po updatu Javy?

Vložil na 17.4.2012 – 6.00 41 komentářů

Mnozí uživatelé si po poslední aktualizaci Javy stěžují, že jim přestalo fungovat internetové bankovnictví MojeBanka od Komerční Banky. Jak tedy problém vyřešit?

Hned na úvod je třeba říci, že vlastně o žádný problém nejde. Apple reagoval na bezpečnostní problémy s trojským koněm Flashback a jeho mutace vydáním nové aktualizace Javy. Spolu s instalací nové verze Javy pak došlo i k úpravám bezpečnostní politiky při spouštění Java appletů.

Tuto informaci Apple uvedl i v poznámkách k vydání aktualizace, proto důrazně doporučujeme tyto informace v budoucnu studovat. ;-) Jediné, k čemu tedy došlo, je to, že spouštění Java appletů je nyní standardně zakázáno. Díky tomu se neotevře nejen internetové bankovnictví MojeBanka, ale ani žádná jiná Java aplikace, resp. Java applet.

To jediné, co musíme udělat, je znovu spouštění Java appletů povolit. K tomu je nutné jediné – otevřít ve složce Utility položku Předvolby pro Javu. Zde je pak nezbytné zaškrtnout políčko označené jako Zapnout modul plug-in appletu a aplikace Web Start a ujistit se, že máte zaškrtnuté i níže uvedené verze Javy (32bitová a 64bitová). Poté restartujte prohlížeč a MojeBanka vám již pojede bez sebemenších problémů.

Povolení Javy

Dejte ale pozor – při delší době nevyužívání Java appletů dojde opět k automatickému zákazu jejich spouštění a toto povolení bude třeba provést znovu. Nepanikařte tedy, když vám Java opět „přestane fungovat“.

41 komentářů »

  • Libor napsal:

    Dobrý den, provedl jsem vše přesně podle vašeho návodu, ale aplikace mojebanka stejně dál nefunguje. Totiž automatický zákaz spouštění Java appletů je deaktivováno neustále – pořád – a když zaškrtnu tuto možnost, aby byla aktivována, tak ihned po opuštění Java preferences – se funkce znovu IHNED automaticky deaktivuje a mojebanka dál nefunguje. Prosím o radu. Děkuji. – používám nejnovější operační systém OS X LION 10.7.3

  • Jan Berger napsal:

    Dobrý den.
    vaše internetové bankovnictví jsem si zvolil pro rychlé a bezstarostné řešení finančních problémů je mi ovšem k ničemu když zhruba každý půlrok musím řešit problémy s JAVOU s kterými si nyní nevědí rady ani vaši operátoři. pak se nemůžete divit že je někdo i sprostý. Podobné problémy u Spořitelny nebo CITIBANK nejsou.

  • vata napsal:

    Dobrý den, naopak, domnívám se, že stížnosti a poznatky uživatelů na nezávislých serverech jsou důležité, protože narozdíl od diskuzí přímo např. u KB nebude patrně docházet k jejich skrývání či bagatelizaci. Pokud manažeři KB problémy svých uživatelů ignorují a přicházejí s neustále pomalejší a pro běžného PC uživatele komplikovanější aplikací, pak si KB prostě nezaslouží naši pozornost.
    Jsem IT profesionálem, používám běžně rychlý PC, ale po přechodu KB na novou aplikaci konstatuji, že něco tak pomalého a neergonomického jsem už dlouho neviděla. Pokud je tam schovaná nějaká nová funkčnost, nevšimla jsem si jí, naopak, mám potíže zorientovat se v nové struktuře nabídek tak, abych mohla zadat běžnou operaci. Vážně kvůli tomu uvažuji o změně banky.

  • Roman Cardal napsal:

    Inovací systému se práce s internetovým bankovnictvím zkomplikovala. Mám problém se do něj vůbec dostat.

  • Ivanka napsal:

    Dobrý den,

    mám operační systém Mac OS X 10.7.5. a nainstalovanou nejnovější Javu, ale ve složce Utilities žádné Java Preferences nemám. Nevíte, co s tím?

    Děkuji za odpověď

  • Romana napsal:

    taky jsem nikde nenašla „zapnout modul plug-in…“, poraďte prosím co s tím, díky!

  • ing.Milan Hloupý napsal:

    Internetové bankovnictví KB je zmetek, který otravuje klienty KB.Jednou jde, druhý den nefunguje.S tou javou se to povedlo, to musel dělat nějaký amatér.Pokud nedojde k zavedení funkčnosti do 10ti dnů přejdu k jiné bance.

  • Tom napsal:

    Já jsem problém s internetovým bankovnictvím vyřešil jednoduše – přešel jsem k AirBank.
    Je to asi jako přejít z Win Vista na Mac Mountaion Lion :)

  • Navrátil napsal:

    Souhlasím s těmi, kteří považují internetbanking KB za zmetek, který svou nefunkčností otravuje svým uživatelům život. I já přejdu k jinému bankovnímu ústavu.

    • Hugo napsal:

      Jsem lehce znalý uživatel,ale to co jsem za posledni dny zažil s „moje banka“ a java 11 nemá chybu..vždy poslechnu všecho nainstaluji dle návodů a druhý den, je počítač zase nezpůsobilý k inter bankovnictví, a dokonce mi funguje jiné heslo na NTB a jiné na PC to mě dorazilo a END KB !!

  • Bohuna napsal:

    Z javy už se potí od čtvrtka.Stáhla jsem vše podle podle návodu ,ale je to k ničemu.Už jsem vyzkoušela všechny nabídnuté verze a nic.Jestli to zprovozním tak si dám panáka a začnu se těšit na další
    novou verzi Javy za několik dnů.KB si myslí,že nemáme nic jiného na práci na uvádět do provozu každou chvíli jinou verzi.

    • Daníček napsal:

      Musím se jich zastat, ale tohle vážně nevypadá na problém KB, ale Oracle. Navíc Java není rozhodně tak zřídkavou záležitostí a je na něm závislá komunikace spousty jiných stránek a aplikací, než je jen IB od KB. Sice to byl dobrý krok ohledně zabezpečení, ale jak vidno, lidé radějí upřednostní jednoduchost obsluhy před zabezpečením.

  • Vratislav napsal:

    Nyní dopoledne jsem byl ve zdeší pobočce KB.Pracovnice mi poradila, že mám zavolat na nové „ZPOPLATNĚNÉ“ číslo 955551552.Popíšu stav. Totiž minulý týden 15.1.2013 jsem starou JAVU odinstaloval,nainstaloval novou JAVU,certifikát mně platí do r.2014. Do soboty (19.1) jsem MOJIBANKU používal, večer v neděli mně to již navádělo na tzv PRVÉ PŘIHLÁŠENÍ /PROBÍHÁ TEST VAŠEHO POČÍTAČE….. dále jsem toto již vzdal. Asi budu muset vrhnout Kč do zpoplatněné tel. linky a min. za 100,-Kč dostanu nějakou radu ??

  • Vratislav napsal:

    Musím říct, že něco nefungovalo v KB . Zajímavé = v pobočce pracovnice neměla problém. Já nic neprováděl,viz přededešlý můj příspěvek.Ccca v 12,15hod jsem se přihlásil a provedl platební transakci. Takže cca 15hod mi MOJEBANKA nefungovala. Kdybych volal na zpoplatněné číslo pro radu= možná bych protelefonoval 100-150,-Kč.Pozor = již není volání na „rady“ ZDARMA !!!!!!!!!!!

  • Vratislav napsal:

    poslal jsem email na kontaktní adresu KB a poslali mně nyní v 21h emailem návod = ten zajemci mohu poslat , je v pdf
    Zde část odpovědi z KB:

    Usuzujeme, že uvedená situace bude souviset s blokováním programu java v prohlížeči Mozilla Firefox. Pokud již máte nainstalovanou aktuální verzi javy 7 update 11, postačí doplněk povolit dle přiloženého návodu.

  • KATA napsal:

    Stejně jako Vratislav jsem poslední transakci udělal 12.1., od neděle 13.1., kdy se objevilo doporučení úřadů USA na zablokování Javy, mi bankovnictví KB nejde. Vesele komunikuji s útvarem péče o zákazníky, posílají mi jeden návod za druhým, které VŠECHNY a ve VŠECH prohlížečích (IE, Firefox, Opera) končí vždy tím ,že nejde nastavit počítač a mám kontaktovat klientskou linku. Na stejném počítači mám i bankovnitví České spořitelny, které vesele běží bez problémů.
    Přitom jsem přesně podle návodů povolil všechny doplňky i zásuvné moduly, odstranil staré verze, cca 10x stáhnul novou Javu atd. a přesto stránky nefungují.

    A to tam KB ještě šoupne toho podivuhodného kung-fu tajtrlíka….

    Chystám se podat stížnost představenstvu a dozorčí radě KB – bohužel to nemohu udělat e-mailem, protože kvůli „lepšímu“ kontaktu s klienty na stráce „Kontakty“ nemají kontakt ani na tyto orgány a ANI NA OMBUDSMANA (což je neuvěřitelné)…

    • Daníček napsal:

      Čtu to tady, čtu a koukám jako z jara. Jestli si každý vybírá všechny služby a produkty podle takových prkotin, jako když bance nefunguje pár dní perfektně internetové bankovnictví, tak to si musí mnout ruce ti provizní naháněči. Neznám totiž banku, která by všechno neustále měla nejlepší, bezúdržbový a bezporuchový, takže lidi musí měnit účty tak třikrát za rok.

      • Martin napsal:

        Prkotin? Pokud se jedná o jeden výpadek tak to prkotina je. Já ten problém s javou ale řeším pravidelně asi jednou za dva měsíce. A to jednak pro můj účet, jednak pro účet mého otce, který se nastavením neumí prokousat. Pokud nemůžu z ničeho nic najednou zaplatit důležité položky a mít přehled o mých penězích dokud si to SÁM nevyřeším, pak nechápu proč bych se měl tou bankou dál zabývat. S problémy Komerční banky trávím tolik času, jako bych chodil na pobočku se všemi požadavky osobně = jejich internetové bankovnictví neplní svůj účel. Nechápu co vám na tom přijde jako prkotina.

        • Šárka napsal:

          Martine,
          já s tebou plně spuhlasím !!! jaká prkotina !!!

          Peru se s internetovým bankovnictvím KB už měsíc, náš místní ředitel mi říká, že jsem ojedinělý případ, tak stále provolávám peníze a za doprovodu poradce nainstalovávám nové Jawy a teď jsem náhodou zabrouzdala do recenzí a zjišťuji, že nejsem neschopná ani blázen, ale že KB má obrovský problém.
          Mí klienti mi posílájí rezervační zálohy a já jim ani nemohu potrdit, že jsem částky na účet obdržela, je to ostuda.
          Ráda bych odešla k jiné bance ale nemůžu. Zřídila jsem účet v KB kvůli refinancování hypotéky, kterou mi nabídli a kterou musím minimálně 3 roky platit.
          ředitel místní KB mi řekl, že tento problém může trvat týden nebo i několik měsíců. Může se k tomuto závažnému problému někdo z vedení KB vyjádřit ? měli by náv vráti peníze za vedení účtu !!!!

  • Mab napsal:

    Doporucuji na celou slavnou komercni banku ZAPOMENOUT a najit si jinou.

  • Juraj napsal:

    Nejspíš je pravda, ze ORACLE je spoluvinnikem našich problemu u KB. Ta je ale vinna svym perfektně socialistickym pristupem. My za nic nemuzeme. Neumí ani smysluplne napsat navod ktery nám nabizi. Neznám horsi banku. Hurá k jakékoliv jiné!

  • kralova martina napsal:

    je to uz silene opet nejde se prihlasit na muj ucet opet java ..uz se to fakt neda..volani na drahe linky kdyz v jinych bankach maji bezplatne linky ..je na povazenou zustat u kb…

  • Ivan Holečka napsal:

    Mám pořád s tímto bankovnictvím problém pořád , java je problém a jelikož tato banka neví schopna tenhle nedostatek odstranit budoucí týden budu moje účty u téhle „banky“ rušit. Neznám nikoho z klientu jiných bank kteří by měly takovéhle problémy.

  • Jiřina napsal:

    práce s internetovým bakovnictvím – obnova certifikátu, aktualizace Javy – je příšerná. Vždy jsem z vašich novinek ve stresu. Mám úmysl přejít se všemi svými aktivy k ČSOB. Tam mají vztah klijenta k bance ošetřen pro klijenta absolutně bez problémů.

  • Michael napsal:

    Dobrý den, přeji všem,
    na mém počítači nefunguje bankovnictví už hodně dlouho. Taky jsme volali na placenou linku, 3X jsem jak idiot prošel celý postup. Stále to nefunguje. Nyní potřebuji i takovou hloupost jako výpis z účtu kvůli hypotéce (když pominu to, že jsem už musel nést Prahou velkou hotovost vybranou z KB právě kvůli tomuto problému) – musím zase řešit pěšky. Přešli jsme k Equa – to byste žasli! Máte jedno přihlašovací číslo a vlastní heslo. Žádnou zasranou Javu k tomu nepotřebuju.

    A chci upozornit na jeden fakt – pořád se tu řeší, proč nefunguje bankovnictví. Zkusme se zamyslet, proč asi vůbec tu Javu potřebujeme – jestli to náhodou není třeba proto, že někdo ze šéfů KB hraje golf s vysoce postaveným Javystou.

    P.S.: Omlouvám se za sprostá slova, ale v situaci, kdy musím posílat všechno ručně jak za Palackého už mi nic jiného nezbývá…

    • Pavel napsal:

      Potíže s aplikací MojeBanka jsem také řešil. Stále dokola se při každém přihlášení spouštěl test nastavení PC při „prvním přihlášení“ a nastavení a připojení fungovalo jen do té doby, než jsem zavřel okno prohlížeče. Jednalo se o Internet Explorer 9, operační systém Windows 7 64bit. A potom při novém přihlášení zase celé znova.

      Problém jsem po radě vyřešil spouštěním prohlížeče Internet Explorer 9 v 32bitové verzi, nikoliv jako původně v 64bitové verzi. Obě verze by měly být dostupné na PC Start/Všechny programy a ta 32bitová verze je nazvaná pouze Internet Explorer. Poté problémy s přihlašováním zmizely. Případně použití Opery 12.1 a vyšší je také bez problémů.

      Neomlouvám tím KB, je to jejich ostuda, ale problém to vyřešilo. O odchodu od KB váženě uvažuji také.

  • bOHUSLAV napsal:

    PRO TRVALÉ POTÍŽE S UVÁDĚNÍM Č.ÚČTU PŘÍJEMCE, KTERÝ NEDOVEDE SPRÁVNĚ VYSVĚTLIT ANI PRACOVNÍK KB PŘEJDU K ČSOB, KTERÁ MÁ PODSTATNĚ JEDNODUŠŠÍ PROCEDURU I ZABEZPEČENÍ.
    STÁLE SE MNĚ OBJEVUJE CHYBA V V Č.Ú. AŤ PÍŠI NULY U PŘEDČÍSLÍ, NEBO VLASTNÍHO ČÍSLA, ZKOUŠÍM MEZERU MEZI NIMI, POMLČKU MEZI NIMI. DOPORUČUJI KB, ABY SI NECHALA VYHOTOVIT NOVÝ PROGRAM OD NĚJAKÉHO ZKUŠENÉHO IT.

  • Věra napsal:

    Bohužel musím z důvodu letitého úverového účtu klienta u KB setrvávat a úpím při téměř každém druhém přihlášení, které mi činí potíže jaké jsou výše popsány – stále se kontroluje PC, chová se jako při prvním přihlášení. Útěchou mi je, že nejsem blázen já, když to tady čtu. Několikrát jsem jim už i nadávala, protože dva dny jsme nebyly schopni přijít na to, proč to nejde spustit ani s jejich technickou podporou. A najednou to bez jakéhokoli vyjádření šlo – takže to velmi dobře vědí, že je je to šunt. Vzhledem k tomu, že KB je jedna z nejdražších bank pro klienta (pracuji jako ekonomka s el. bankovnictvím dalších 5ti tuzemských bank) KB vychází opravdu jako nejhorší pro uživatele. Budu ráda až s nimi nebudu mít nic společného a všechny klienty od nich odrazuji. Vlastní účty u nich naštěstí nemám.

  • bOHUSLAV napsal:

    Prosím, zkuste zadat program jinému programátorovi a neotravujte svoje klienty zmetky.
    B.P.

  • Jan Čapek napsal:

    Dnes jsem se marně snažil dostat přes Mojebanka tam, kam jsem se dříve dostával bez problémů. Když jsem obdržel certifikát a zadal své heslo (což bylo dosud bezproblémové) obdržel jsem SMS-ku s kódem. Ten jsem přesně zadal (marně) a potřetí jsem již vyčerpal všechny pokusy a přístup k mým kontům mi byl odepřen. Proč??? Poraďte mi, prosím, a nechtějte na mě, abych čekal na Váš telefonát, který stále nepřichází.Je Váš nový systém skutečně tak dokonalý, jak jste slibovali? Přestávám tomu věřit. JUDr.Ing.Jan Čapek

zanechat komentář

Add your comment below. You can also subscribe to these comments via RSS

Buď slušný. Drž se tématu. Žádný spam.

Můžete použít tyto HTML prvky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Na tomto webu je povolen Gravatar. Pro získání vlastní Gravatara (globally-recognized-avatar), se registrujte na Gravatar