Zklamání jménem Ošatka
Velkým zklamáním posledních dnů se stala promo aplikace telekomunikačního operátora Vodafone Czech Republic, Velikonoční ošatka. Podívejme se na ni blíže.
Vodafone zahájil svou sváteční reklamní kampaň netradičně. Aby ukázal, že je daleko před konkurencí, namísto Vánoc se ohání Velikonocemi a sází na to, že tento frikulínský nápad jeho zákazníci a potenciální noví klienti ocení. Ač osobně nad touto marketingovou kampaní kroutím hlavou, nejsem zde od toho, abych posuzoval kvalitu PR Vodafonu.
K Velikonocům však neodmyslitelně patří vajíčka. A tak se i Vodafone rozhodl nabízet v rámci nejrůznějších app storů, včetně iTunes Store pro iOS zařízení, zajímavé aplikace. V propagačních materiálech stálo, že se dočkáme mnoha zajímavých aplikací, drahých programů a her, a to vše zcela zdarma. Princip je jednoduchý, každý den otevřete aplikaci a rozbijete jedno vajíčko, v němž na vás daná aplikace čeká.
I když Ošatka svá překvapení nabízí už od začátku listopadu, až dosud jsme se ničeho zajímavého nedočkali. Vlastně něčeho ano – řady chyb a nedokonalostí.
Už v samotném iTunes Store můžeme nalézt výše uvedený screenshot s nabídkou (free) aplikací, které vám umožní zjistit „jaké letadla vám zrovna letí nad hlavou“. Říkejte si, že jsem hnidopich, ale když Vodafone uvedl 4. listopadu do nabídky hru Shadowgun (ano, toto je placená aplikace, ovšem nijak excelentní), okořenil popis specifikací vašeho protivníka, kde se objevilo: „…maniaka, géniuse„.
Říkám si, že pokud Vodafone nemá ani na to, aby si zaplatil průměrného jazykového korektora, jak může nabízet kvalitní telekomunikační služby?
Když jsem pak 7. listopadu otevřel Ošatku a uviděl tam aplikaci Bump, zatímco kolega měl nabídku doplněnou ještě o myLite Flashlight, což u mne chybělo (bylo nutné Ošatku přeinstalovat, aby se u mne i tato druhá aplikace objevila), ztratil jsem již veškeré iluze o kvalitě této kampaně.
Velikonoční ošatka je špatně připravená, neotestovaná aplikace, která byla evidentně „spíchnutá“ horkou jehlou a bez dostatku času na ladění. Je zarážející, že právě Vodafone něco takového vypustil, a to ještě v předvánočním období, kdy se snaží nalákat co nejvíce nových klientů. Zároveň nabídka aplikací z Velikonoční ošatky je, přiznejme si, naprosto příšerná.
Objevují se zde zatím – s jedinou nepříliš kvalitní výjimkou – pouze free aplikace, které si můžete dlouhodobě stáhnout zdarma i bez Ošatky. Úroveň těchto aplikací je navíc velice chabá a evidentně si nikdo příliš nelámal hlavu s jejich výběrem.
Toto PR se Vodafonu hrubě nepovedlo. Doufejme, že ostatní operátoři si pro nás přichystají lépe připravené aplikace a produkty.
Taky mě nijak nepřesvědčila. Ale uvidíme jestli ještě něco zajímavýho vydjaí.
rejpat do češtiny je trochu zbytečné, ne?? důležitý je tady obsah, tedy nabídka aplikací.
Proč by mělo být poukazování na chyby v gramatice a stylistice zbytečné? Velká a významná společnost, jakou Vodafone bezpochyby je, by si měla na podobné excesy dát obzvláště velký pozor. Je neuvěřitelné, že firma s takovým finančním a personálním zázemím nedokázala zajistit jednoduchou jazykovou korekturu své vlajkové PR aplikace před Vánocemi.
Pokud jde o obsah, respektive kvalitu nabídky, tak této stránce jsme se v článku věnovali taktéž hodně.
V dnesni MF Dnes vysla informace, ze davaji aplikaci Need For Speed zdarma, coz uz zadna „beckarina“ zase neni…