Úvodní stránka » Knihy, Vybíráme

Recenze: Beginning Mac OS X Snow Leopard Programming

Vložil na 7.4.2011 – 6.00 Žádný komentář

Knih o programování aplikací pro Mac OS X Snow Leopard se i na český trh již zvolna několik dostalo, přesto však těžištěm pro studium problematiky tvorby aplikací zůstává zejména anglická literatura. Dnes si proto představíme jednu z knih, které se nesmazatelně zapsaly do povědomí vývojářů pro Mac OS X jako „must-read“ publikace.

Beginning Mac OS X Snow Leopard Programming je komplexní knihou od zkušených autorů. I když Mac OS X Snow Leopard obsahuje sám o sobě dostatečnou výbavu pro vývoj aplikací, tedy vývojové nástroje, skripty a nejrůznější editory, může být těžké zjistit kde vlastně začít. A právě zde se kniha Drewa McCormacka a Michaela Trenta dostává ke slovu. Slouží jako ideální odrazový můstek pro vývoj aplikací na platformu Mac OS X. Krok za krokem provede čtenáře všemi úskalími a jasně demonstuje veškerou probíranou látku na názorných příkladech.

Díky srozumitelnému a ryze praktickému výkladu si tak můžete veškeré nově nabyté vědomosti ihned otestovat v praxi, spustit a odladit si příklady a zjistit, proč například něco ve vašem skriptu nefunguje jak by mělo. Všem těmto záležitostem se autor pečlivě věnuje a právě oblast debuggingu výsledné aplikace je v knize pokryta opravdu pečlivě. Dalším plusem knihy je i fakt, že se autor nesnaží strnule prezentovat pouze své osobní programátorské zvyky, ale ukazuje různé metody přístupu k řešení konkrétních problémů. Nemusíte se však bát zahlcení a zmatení – zkrátka si zvolíte přístup, který vám sedí nejlépe.

Výsledným efektem po přečtení této knihy by měla být vaše vysoká míra orientace v prostředí Mac OS X Snow Leopard z pohledu vývojáře, schopnost samostatného analytického myšlení a řešení problémů. Protože se autor nesoustředí pouze na jednu vývojovou platformu, nalezneme zde informace o skriptování v bashi, řešení Xcode, úvod do programování v C nebo v Cocoa a nesmí samozřejmě chybět ani kapitola věnovaná AppleScript či AppleSriptObjC.

Beginning Mac OS X Snow Leopard Programming; Michael Trent a Drew McCormack; 672 stran, Wrox Publishing; rok vydání: 2010; ISBN: 978-0470577523; cena $26.39 USD.